Specialiųjų poreikių turintiems keleiviams

[[#ex]]

Atvykimas į oro uostą

Į Vilniaus oro uostą galite atvykti automobiliu, viešuoju transportu (autobusu ar traukiniu) bei naudodamiesi Maltos ordino pagalbos tarnybos paslauga „Važiuojam“ ar Nacionalinio socialinės integracijos instituto teikiama paslauga „Socialinis taksi“.

Automobiliams rezervuotos, specialiais ženklais pažymėtos vietos prie oro uosto keleivių terminalo skirtos tik ribotos judėsenos ir negalią turinčių asmenų transportui, tad kiti jose stovintys automobiliai bus nutempiami.

Sustoti ir išleisti keleivius galima prie išvykimo terminalo durų. Ši vieta labai patogi, nes šalia įrengtas pagalbos iškvietimo mygtukas. 

Atkreipiame dėmesį!

Jeigu manote, kad specialiųjų poreikių turinčio keleivio išlaipinimui jums prireiks daugiau nei 10 minučių, prašome užpildyti šią formą likus ne mažiau nei 48 val. iki skrydžio. Plačiau apie „Kiss & Fly“ zoną skaitykite čia.

Visos viešojo transporto priemonės, kursuojančios oro uosto kryptimi, žemagrindės. Autobusų tvarkaraščius galima rasti SĮ „Susisiekimo paslaugos“ maršruto planavimo svetainėje www.stops.lt. Daugiau informacijos apie viešąjį transportą rasite www.judu.lt

Iš Vilniaus geležinkelio stoties į oro uostą važiuojantis traukinys taip pat pritaikytas neįgaliesiems. Kelionės trukmė – 7 min, o bilieto kaina – 0,80 Eur. Tvarkaraštį galite rasti čia. Likus parai iki planuojamos kelionės traukiniu reikėtų apie pageidaujamą pagalbą pranešti Vilniaus geležinkelio stoties darbuotojams telefonu 8 700 55111. 

Vilniaus oro uostas bendradarbiauja su Maltos pagalbos ordino tarnyba, vykdančia paslaugą neįgaliesiems „Važiuojam“. Specialia transporto priemone, galinčia vežti 3-6 neįgaliųjų vežimėlius, maltiečiai atveža iki pat keleivių išvykimo terminalo. Paslauga pritaikyta ir regos negalią turintiems asmenims, be to, maltiečiai gali pavėžėti ir išskirtinių poreikių turinčius (gulinčius) žmones.

Neįgaliųjų pavėžėjimo paslauga „Važiuojam“  teikiama iš anksto užsiregistravus, o galutinė kelionės kaina priklauso nuo nuvažiuotų kilometrų.

Plačiau apie paslaugą skaitykite čia.

 

Judėjimo negalią turinčių žmonių keliones į Vilniaus oro uostą užtikrina ir „Socialinis taksi“ – unikali paslauga, didinanti ribotos judėsenos žmonių mobilumą. Tinkamai pritaikytuose automobiliuose  kelionės metu saugu, o asmeniniai asistentai-vairuotojai ne tik nuveža į reikiamą vietą, bet ir suteikia pagalbą išeinant iš namų, nuneša daiktus, palydi iki sutartos vietos bei gelbsti visais iškilusiais klausimais. Asistentai moka teikti pirmąją pagalbą, turi bendravimo ir kitų svarbių įgūdžių. Paslauga teikiama iš anksto užsiregistravus.   

Plačiau apie Socialinį taksi skaitykite čia.

 

„Asistentinis Taxi“ teikia pervežimo paslaugas žmonėms su negalia ir senjorams. Kelionės pradžioje užtikrinamas saugus keleivio įlaipinimas į specialiųjų poreikių keleiviams pritaikytą transporto priemonę, visu kelionės metu suteikiama reikalinga pagalba ir asistavimas, o pasiekus kelionės tikslą skiriamas ypatingas dėmesys atsisveikinimui su keleiviu – išlaipinimas neskubant, padedami iškrauti daiktai, suteikiama reikiama pagalba. Be pavėžėjimo ir asistavimo paslaugų teikiama ir įrangos, skirtos specialiųjų poreikių turintiems asmenims, nuoma. „Asistentinio Taxi“ komanda budi visą parą – automobilio iš anksto rezervuoti nereikia. Jei automobilis laisvas, komanda nedelsiant skubės į sutartą paėmimo tašką.

Plačiau apie paslaugą skaitykite čia.

Specialiųjų poreikių turintys keleiviai išsikviesti asistuojantį pavežėją Vilniuje gali per įprastą „Bolt“ programėlę. Klausymo, judėjimo, regėjimo sutrikimus turintys ar dėl patirtų traumų sunkiai judantys asmenys gali rinktis „Bolt Assist“ kategoriją. Jai priklausantys vairuotojai, keleiviui paprašius, padės rasti automobilį, į jį atsisėsti ar baigus kelionę, palydės iki galutinio kelionės tikslo.

 

Pagalbos iškvietimas

Atvykę į oro uostą specialiųjų poreikių turintys asmenys gali išsikviesti pagalbą – specialūs pagalbos iškvietimo mygtukai įrengti automobilių stovėjimo aikštelėse PC bei P4, prie autobusų sustojimo aikštelės ir išvykstančiųjų keleivių išlaipinimo vietoje antrame keleivių terminalo aukšte. Oro uosto planą su pažymėtomis pagalbos iškvietimo bei automobilių stovėjimo vietomis rasite čia. Atkreipiame dėmesį, kad automobilių stovėjimas apmokestinamas bendra tvarka. 

   

Siekdami užtikrinti kokybišką pagalbos teikimą ribotos judėsenos ar negalią turintiems asmenims, įsigijusiems skrydžio bilietus iš anksto, primename, kad norėdami užsakyti pageidaujamą pagalbą keleiviai turi kreiptis į aviakompaniją arba agentūrą, kurioje įsigijo kelionės bilietus likus 48 valandoms iki numatyto skrydžio. Tokiu atveju pagalbos laukti reikės ne daugiau nei 5 min.

Iš anksto nepranešus apie reikiamą pagalbą, taip pat dėsime visas pastangas, kad pagalba būtų suteikta per trumpiausią įmanomą laikotarpį, tačiau lydinčiojo asmens iš oro uosto gali tekti palūkėti ir ilgesnį laikotarpį – t.y. apie 10 min.

Ribotos judėsenos ir negalią turinčius asmenis prašome atvykti į Vilniaus oro uostą likus bent dviems valandoms iki skrydžio.

   

Svarbu žinoti

  • Prieš kelionę įsitikinkite, kad turite su savimi visus reikiamus kelionės dokumentus ir reikalingų medikamentų. Būtinai turėkite receptų kopijas.
  • Rankiniame bagaže galima turėti tik nedidelius skysčių kiekius. Jie turi būti atskiruose, ne didesniuose nei 100 ml indeliuose. Juos turite sudėti į vieną permatomą ir užsegamą plastikinį, ne didesnį nei 1 litro talpos krepšelį. Vienas krepšelis skirtas vienam keleiviui.
  • Ryškiai pažymėkite savo bagažą, kad jį greitai pastebėtumėte.
  • Daugiau informacijos apie savo teises keliaujant oro transportu galite rasti Europos Komisijos interneto svetainėje.

Paslaugos oro uoste

Gerbiami keleiviai,

Vilniaus oro uostas veikia visą parą.  Atvykę į oro uostą ribotos judėsenos ir negalią turintys asmenys gali išsikviesti pagalbą – specialūs pagalbos iškvietimo mygtukai įrengti automobilių stovėjimo aikštelėje, prie autobusų sustojimo aikštelės ir išvykstančiųjų keleivių išlaipinimo vietoje antrame keleivių terminalo aukšte.

Antžeminio aptarnavimo kompanijos „Litcargus“ atstovas pasitinka keleivį pagalbos iškvietimo vietoje, priima jo bagažą ir pasirūpina išvykimo procedūromis – bagažo registravimu, judėjimu po terminalą bei įlaipinimu į orlaivį.

Iš Vilniaus oro uosto išvykstantiems ar čia atvykstantiems ribotos judėsenos keleiviams teikiama tokia pagalba:

  • Keleivio pasitikimas oro uosto teritorijoje, palyda nuo/iki orlaivio, iki Valstybės sienos apsaugos tarnybos užkardos posto, muitinės procedūrų atlikimas, keleivio registracija, bagažo registracija/atsiėmimas.
  • Neįgalaus ir ribotos judėsenos keleivio su bagažu palyda iki automobilio, taksi ar autobusų sustojimo aikštelės, jei to reikalauja lydimasis asmuo.
  • Keleiviai, kurie yra ribotos judėsenos, tačiau nereikalauja pagalbos (pavyzdžiui, todėl, kad pagalba suteikiama artimų žmonių), gauna kėdę su ratukais laikinam naudojimui oro uosto teritorijoje.
  • Keleivis taip pat gali naudoti savo kėdę su ratukais atvykimo ar išvykimo metu. Įsodinant ar išlaipinant iš orlaivio, kėdė su ratukais laikoma bagažu ir už jos tolimesnį transportavimą yra atsakingos aviakompanijos.
  • Jei keleivis naudoja elektrinę judėjimo priemonę su ratukais, jis turėtų žinoti baterijos tipą ir pasirūpinti jos atjungimu/prijungimu. Aptarnaujantis asmuo gali padėti atlikti veiksmus, reikalingus  elektros baterijos atjungimui/prijungimui.

Pagalba neįgaliesiems bei ribotos judėsenos asmenims teikiama iš anksto pranešus apie pagalbos poreikį ir jos pobūdį. Iš anksto nepranešus apie pagalbos poreikį, Vilniaus oro uostas dės visas pastangas, kad galėtume keleiviui suteikti jam reikiamas paslaugas. Pagalba garantuojama tuo atveju, jei ribotos judėsenos ar negalią turintis keleivis į oro uostą atvyksta likus bent vienai valandai iki numatyto skrydžio laiko. Tačiau labai svarbu informuoti aviakompaniją apie planuojamą kelionę iš anksto, nes kai kurios jų riboja vietų kiekį.

Vilniaus oro uosto infrastruktūra pritaikyta neįgaliesiems bei ribotos judėsenos asmenims – jiems skirti specialūs tualetai, atvykimo ir išvykimo terminaluose įrengti liftai, pritaikyti įvažiuoti kėde su ratukais.

Specialiųjų poreikių turintiems asmenims terminale yra įrengta specialiai paženklinta laukimo vieta, kurioje sumontuotas pagalbos iškvietimo mygtukas. Čia keleiviai gali išsikviesti pagalbą ir palaukti jiems padėti atvykstančio personalo.

Vilniuje šią vietą rasite išvykimo salėje, dešinėje pusėje.

 

   

Tam, kad nereikėtų lūkuriuoti prie aviacijos saugumo patikros, specialiųjų poreikių turintiems keleiviams suteikiama pirmenybė - įrengtas specialus praėjimas.

   

Oro uoste galite nemokamai pasinaudoti specialiaisiais vežimėliais ( jie stovi šalia vaikiškų vežimėlių). Išvykdami juos rasite pažymėtose vietose išvykimo erdvėje – praėjus aviacijos saugumo patikrą, dešinėje pusėje, ir ne Šengeno zonoje, priešais Duty Free parduotuvę.

Keleiviams aptarnauti ir nuvežti iki orlaivio naudojama transporto priemonė „Ambulift“.
Modelis - EAU 1500 FLS ir „Thunderlift L“. 

   

 

Lietuvos oro uostai pradeda bendradarbiavimą su tarptautiniu socialiniu projektu „Nematomos negalios Saulėgrąža“ (angl. The Hidden Disabilities Sunflower). Juo siekiama padėti nematomas negalias turintiems žmonėms lengviau įvardinti savo poreikius, o oro uosto darbuotojams – atpažinti keleivius, kurių negalia nėra iškart pastebima ir laiku suteikti reikiamą pagalbą.

Kaip gauti saulėgrąžos juostelę?

Atvykę į bet kurį Lietuvos oro uostą, paprašykite jos prie skrydžio registracijos stalų ar saugumo patikros bilietų skenavimo poste. Mūsų bei oro uoste veikiančių partnerių darbuotojai yra apmokyti atpažinti šį aksesuarą bei pasiruošę jums skirti daugiau dėmesio ir laiko.

 

Šiame vaizdo klipe galite pamatyti, kokių paslaugų oro uoste gali reikalauti ribotos judėsenos ar negalią turintis keleivis.


Išvykimas iš oro uosto

Specialiųjų poreikių turintys keleiviai išsikviesti asistuojantį pavežėją Vilniuje gali per įprastą „Bolt“ programėlę. Klausymo, judėjimo, regėjimo sutrikimus turintys ar dėl patirtų traumų sunkiai judantys asmenys gali rinktis „Bolt Assist“ kategoriją. Jai priklausantys vairuotojai, keleiviui paprašius, padės rasti automobilį, į jį atsisėsti ar baigus kelionę, palydės iki galutinio kelionės tikslo.

Vilniaus oro uoste, prie atvykimo terminalo esančioje P3 automobilių stovėjimo aikštelėje, yra paskirta specialaus transporto laukimo vieta keleiviams turintiems individualių poreikių.  Į šią vietą atvyks iškviesti „Socialinis taksi“, „Asistentinis taxi“ ar „Bolt Assist" automobiliai.


Įvertinkite mūsų paslaugas

Gerbiami keleiviai,

Kviečiame įvertinti mūsų paslaugas. Jūsų pasiūlymai ir pastabos padės mums gerinti aptarnavimo kokybę. Vertinimo anketą rasite čia. 

Dėkojame už skirtą laiką.


Kontaktai

Pagalbos suteikimas Vilniaus oro uoste

Tel. +370 650 11 103 
El. paštas

 

Jeigu buvo pažeistos specialiųjų poreikių turinčio keleivio  teisės, keleivis turi teisę pateikti skundą reglamento 1107/2006 įgyvendinimo kontrolę vykdančiai institucijai:

Lietuvos transporto saugos administracija 
Švitrigailos g.42, 03209 Vilnius 
Tel.: +370 5 278 56 02 
Faksas: +370 5 213 22 70 
El. paštas: 

 

[[#ex]]

Speciali mokomoji vaizdo priemonė, padedanti vaikams su autizmo spektro sutrikimais bei jų šeimoms pasiruošti kelionei lėktuvu. Projektas parengtas bendradarbiaujant su Lietuvos autizmo asociacija „Lietaus vaikai“. 

Ruošiantis į kelionę kyla daug nerimo ir klausimų: ar oro uosto darbuotojai supras, kam reikalingi visi diabeto valdymo prietaisai? Ar nekils problemų dėl insulino gabenimo, juk jo gabenimui yra svarbi tinkama temperatūra? Ar keleivių patikros procedūros nesugadins sensoriaus arba insulino pompos? Ar vaistams ir prietaisams nepakenks rentgeno spinduliai? Į šiuos klausimus atsakymus galima rasti atmintinėje „Diabetas ir kelionės lėktuvu“.

 

Jei turite pasiūlymų, pageidavimų ar nusiskundimų dėl specialiųjų poreikių turinčių keleivių aptarnavimo, maloniai prašome kreiptis elektroniniu būdu „Rašykite mums“ , nurodant temą specialiųjų poreikių turinčių keleivių aptarnavimas arba skambinti telefonu +370 612 44442.

Paskutinė atnaujinimo data: 2024 03 08 d. 08:17
Atgal
X