Specialioji pagalba

Nemokama Specialios pagalbos paslauga Europos oro uostuose teikiama remiantis Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (EB) Nr.1107/2006 „Dėl neįgaliųjų asmenų ir ribotos judėsenos asmenų teisių keliaujant oru“. 

Reglamentas apibrėžia, kad neįgalus asmuo arba ribotos judėsenos asmuo – bet kuris asmuo, kurio judėsena naudojantis transporto priemone yra ribota dėl bet kokios fizinės negalios (sensorinės arba motorinės, nuolatinės arba laikinos), intelekto negalios arba sutrikimo ar bet kurios kitos negalios arba amžiaus, ir kuriam dėl jo būklės reikia skirti atitinkamą dėmesį ir visiems keleiviams teikiamas paslaugas pritaikyti prie jų poreikių. Lietuvos oro uostuose naudojame terminą – keleiviai, turintys individualių poreikių. 

[[#ex]]

Specialiosios pagalbos paslauga ir kaip ją užsakyti

Keleiviams, turintiems individualių poreikių, Vilniaus oro uoste teikiama specialiosios pagalbos paslauga apima: 

  • keleivio pasitikimą oro uosto teritorijoje, atvykus lėktuvu / automobiliu / autobusu / taksi / traukiniu; 
  • keleivio palydą iki lėktuvo (iki  keleivio ir bagažo registracijos,  iki muitinės / saugumo patikros / pasų kontrolės, keleivio įlaipinimas); 
  • keleivio palydą nuo lėktuvo (keleivio išlaipinimas iš lėktuvo, palyda iki muitinės patikros / pasų kontrolės / bagažo atsiėmimo); 
  • keleivio su bagažu palydą (pagal poreikį) iki automobilio / autobuso /  taksi / traukinio. 

Kaip galima užsakyti specialiosios pagalbos paslaugą:

  1. iš anksto, perkant skrydžio bilietą internetu (vedant keleivio asmens duomenis reikia pažymėti papildomą langelį apie pagalbos poreikį). Šį būdą galite rinktis, likus ne mažiau nei 48 val. iki numatyto skrydžio;
  2. iš anksto perkant kelionę. Informuokite apie paslaugos poreikį kelionių agentūros darbuotoją;
  3. atvykus į oro uostą paspauskite pagalbos iškvietimo mygtuką. Kur rasti iškvietimo mygtuką ir daugiau informacijos rasite skiltyje „Atvykimas į oro uostą“.

SVARBU:

  • piko metu pirmenybė teikiama tiems keleiviams, kurie specialiosios pagalbos paslaugą užsisakė iš anksto;
  • keliaudami su pripažintu šuniu vedliu arba elektriniu vežimėliu privalote iš anksto apie šias  aplinkybes  pranešti oro linijoms arba kelionių agentūrai, iš kurių pirkote skrydžio bilietą;
  • užsakius specialiąją pagalbą ir atskridus į paskirties oro uostą, prašome laukti lėktuve savo vietoje, kol ateis jūsų pasitikti. 

[[#ex]]

[[#ex]]

Paslaugos oro uoste 

Vilniaus oro uoste taikomi specialiosios pagalbos kokybės standartai. Su jais susipažinti galite čia.

Žemiau pateikiama informacija, kokios nemokamos paslaugos Vilniaus oro uoste yra teikiamos keleiviams, su individualiais poreikiais.

Speciali laukimo vieta išvykimo terminale

Terminale yra įrengta pažymėta laukimo vieta, kurioje sumontuotas vienas iš pagalbos iškvietimo mygtukų. Čia keleiviai gali pranešti apie savo atvykimą / užsisakyti pagalbą bei palaukti jiems padėti atvykstančio personalo. Šią vietą rasite įėjus į pagrindinę išvykimo salę ir iš karto pasukus į dešinę pusę.

Pirmenybė saugumo patikroje

Saugumo patikroje keleiviams, turintiems individualių poreikių, suteikiama pirmenybė, įrengtas atskiras praėjimas bei privati patikrinimo patalpa. Jei keliaujate savarankiškai, rekomenduojame jums rinktis 4 numeriu pažymėtus laipinimo kortelių skenavimo vartelius, kurie yra pritaikyti judėjimui vežimėliais.

Nemokami specialieji vežimėliai

Oro uoste galite nemokamai pasinaudoti judėjimui skirtais specialiaisiais vežimėliais (jie stovi šalia vaikiškų vežimėlių).  Juos rasite pažymėtose vietose: 

  • išvykimo erdvėje, iš karto  – praėjus  saugumo patikrą, dešinėje pusėje; 
  • ne Šengeno erdvėje, priešais Duty Free parduotuvę.

Pasinaudojus, vežimėlius prašome palikti prie laipinimo vartų.  

Nemokama Saulėgrąžos juostelė

Nuo 2020 m. bendradarbiaujame su tarptautiniu socialiniu projektu „Nematomos negalios saulėgrąža“ (angl. The Hidden Disabilities Sunflower), todėl oro uoste galite nemokamai gauti saulėgrąžos juostelę, kuri simbolizuoja nematomą negalią.  Paprašykite jos prie skrydžio registracijos stalų ar saugumo patikros laipinimo kortelių skenavimo poste. Oro uoste dirbantis personalas yra apmokytas atpažinti šį aksesuarą bei pasiruošęs jums skirti daugiau dėmesio ir laiko.

 

Specialus transportas į lėktuvus

Asmenys, keliaujantys su specialiaisiais vežimėliais, prie/nuo  lėktuvo Vilniaus oro uoste vežami transporto priemonėmis „Ambulift“. Modelis - EAU 1500 FLS ir „Thunderlift L“. 

 

Individualiems poreikiams pritaikyti tualetai

Tiek išvykimo, tiek atvykimo terminale rasite ženklais pažymėtus tualetus, pritaikytus specialiaisiais vežimėliais judantiems asmenims. Judėjimui vežimėliais tarp skirtingų aukštų yra pritaikyti liftai ir keltuvai.  

[[#ex]]

[[#ex]]

Atvykimas į oro uostą

Į Vilniaus oro uostą galima atvykti: 

Atkreipiame dėmesį, kad visos viešojo transporto priemonės, važiuojančios į oro uostą, yra pritaikytos specialiais vežimėliais judantiems keleiviams

Specialusis transportas - tai toks transportas, kuris yra pritaikytas asmenims, su individualiais poreikiais. Šią paslaugą teikia:

SVARBU:

  • vykstant automobiliu, sustoti ir išleisti keleivius, turinčius individualiųjų poreikių, rekomenduojame prie išvykimo terminalo, ant panduso. Ši vieta labai patogi, nes šalia įrengta pagalbos iškvietimo vieta. Prašome užpildyti šią formą likus ne mažiau nei 48 val. iki skrydžio.

[[#ex]]

[[#ex]]

Informavimas apie atvykimą į oro uostą  

Visi keleiviai, kurie nori pasinaudoti nemokama specialiosios pagalbos paslauga, nepriklausomai nuo jos užsakymo būdo, apie savo atvykimą į oro uostą privalo informuoti darbuotojus vienu iš būdų:  

  • priėjus prie skrydžio registracijos stalo (nereikia laukti bendroje eilėje); 
  • pagalbos iškvietimo vietose paspaudus pagalbos iškvietimo mygtukus (informaciją, kur rasti iškvietimo mygtukus, rasite žemiau); 
  • parašius SMS žinutę numeriu +370 650 11103 (šį būdą rekomenduojame rinktis keleiviams, turintiems klausos sutrikimų, žinutėje parašykite, kad jau atvykote ir kurioje vietoje esate). 

Vilniaus oro uosto planas su visomis pažymėtomis pagalbos iškvietimo vietomis.

Atstumai nuo pagalbos iškvietimo vietos išvykimo salėje pateikti žemiau.  

[[#ex]]

[[#ex]]

Išvykimas iš oro uosto

Prie išvykimo terminalo ant panduso  yra paskirta specialaus transporto laukimo vieta. Planą kaip atvykti automobiliu rasite čia. Pagalbą teikiantys darbuotojai, keleiviui paprašius, palydės iki šios vietos. 

 

[[#ex]]

[[#ex]]

Specialieji vežimėliai

Išvykimo metu keleivis gali naudoti savo vežimėlį iki lėktuvo durų. Įlaipinant keleivį į lėktuvą, vežimėlis pakraunamas į bagažo skyrių ir už tolimesnį jo transportavimą yra atsakingos oro linijų bendrovės. Atvykimo oro uoste keleivis turi teisę gauti savo vežimėlį prie lėktuvo durų. 

Atkreipiame dėmesį, kad, jeigu jūsų vežimėlis kelionės metu buvo pažeistas ar prarastas, oro uostas suteiks jums vežimėlį  laikinam naudojimui (kreiptis į  bagažo paieškos ofisą). 

[[#ex]]

[[#ex]]

Kita naudinga informacija 

  • Daugiau informacijos apie savo teises keliaujant oro transportu rasite Europos Komisijos interneto svetainėje;
  • Specialioje atmintinėje „Diabetas ir kelionės lėktuvu“ rasite atsakymus į dažniausiai kylančius klausimus;
  • Speciali mokomoji vaizdo priemonė, padedanti vaikams su autizmo spektro sutrikimais bei jų šeimoms pasiruošti kelionei lėktuvu. Projektas parengtas bendradarbiaujant su Lietuvos autizmo asociacija „Lietaus vaikai“.

[[#ex]]

[[#ex]]

Įvertinkite mūsų paslaugas arba pateikite pasiūlymus

  • Jei turite pasiūlymų, pageidavimų ar nusiskundimų dėl keleivių, turinčių individualių poreikių, aptarnavimo, maloniai prašome kreiptis elektroniniu būdu „Rašykite mums“, nurodant temą keleivių, turinčių individualių poreikių, aptarnavimas arba skambinti telefonu +370 612 44442.
  • Jei norite įvertinti mūsų specialiosios pagalbos paslaugą, tai padaryti galite čia.

Jūsų pasiūlymai ir pastabos padės mums gerinti aptarnavimo kokybę, tad dėkojame už skirtą laiką. 

[[#ex]]

Kontaktai
Dėl pagalbos suteikimo Vilniaus oro uoste

Tel. +370 612 44442
El. paštas  

Jeigu buvo pažeistos keleivių, turinčių individualių poreikių, teisės, turite teisę pateikti skundą reglamento 1107/2006 įgyvendinimo kontrolę vykdančiai institucijai:

Lietuvos transporto saugos administracija 
Švitrigailos g.42, 03209 Vilnius 
Tel.: +370 5 278 56 02 
Faksas: +370 5 213 22 70 
El. paštas: [email protected]

Paskutinė atnaujinimo data: 2024 10 16 d. 13:10
Atgal
X