Vilniaus oro uoste veikianti orlaivių antžeminio aptarnavimo bendrovė „Litcargus“ praneša, jog nuo kovo 17 dienos išbando elektra  varomą autobusą „Scania Citywide LF“, kuris skirtas keleivių vežimui nuo orlaivio iki terminalo. Vilniaus oro uostas tapo pirmuoju Europoje, kuriame „Scania“ elektrinis autobusas išbandomas būtent tokio tipo pervežimo operacijoms. Keleiviai ir juos aptarnaujantis personalas naujos kartos autobusą galės išbandyti ir įvertinti iki kovo 25 d.

12 metrų ilgio naujos kartos žemagrindis „Scania Citywide LF“ – visiškai elektrinis autobusas, kuris vienu metu gali vežti iki 105 keleivių. Jame įrengta 35 sėdimosios  ir 70 stovimųjų vietų, iš kurių viena vieta gali būti pritaikyta negalią turinčiam keleiviui su neįgaliojo vežimėliu.

Tiek eismo dalyvių, tiek ir vairuotojų darbui palengvinti, transporto priemonėje įdiegtos pažangios saugumo sistemos: aklosios zonos, sistema, perspėjanti apie neatsargius eismo dalyvius, taip pat patobulinta ir adaptyvi kruizo kontrolė, kuri padeda išlaikyti pastovų greitį ir saugų atstumą tarp autobuso ir kitų eismo dalyvių.

„Litcargus“ vadovas Linas Vaškys sako, kad oro uostų keleivių aptarnavimo kokybė ir technologinė pažanga yra du neatsiejami dalykai.

„Nuolatos sekame inovacijas aviacijoje, stebime jų raidą ir, esant galimybėms, jas panaudojame taip, kad ir keleiviams būtų patogiau keliauti, ir pati mūsų veikla būtų kuo efektyvesnė, kalbant tiek apie pažangą, tiek apie tvarumą“, – sako L. Vaškys.

Bendrovės „Scania Lietuva“ generalinis direktorius Darius Snieška akcentuoja, jog oro uostas atvykstančiam keleiviui yra tarsi vartai į valstybę, tai yra pirmas vaizdas, kurį jis pamato, tad kiekviena detalė yra svarbi. Pasak jo, daugelis pasaulio miestų, ypač Europoje, eina dekarbonizacijos keliu ir siekis fiksuoti kuo mažesnius CO2  kiekius oro uostuose turėtų būti to proceso dalis.

„Kartu su įkrovimo infrastruktūra, elektra varomos transporto priemonės yra idealus sprendimas oro uostams, nes pervežant tūkstančius keleivių per dieną nuvažiuojamas atstumas yra didžiulis, o taršos lygis – nulinis“, – pabrėžia „Scania Lietuva“ vadovas.

Vilniaus oro uoste tai jau antrasis išbandomas elektrinis autobusas, kuris skirtas keleiviams vežti. Dar 2022 metų pradžioje būtent sostinės oro uoste pradėtas bandyti Lietuvoje pagamintas elektra varomas autobuso „Dancer“ prototipas.

Atsižvelgdami į Europos Sąjungos mastu patvirtinto žaliojo kurso siekius bei vis griežtėjančius aplinkosaugos reikalavimus, Lietuvos oro uostai taip pat siekia sumažinti taršą, todėl antžeminių paslaugų teikimas elektrinėmis transporto priemonėmis yra viena iš veiklos „žalinimo“ galimybių.

Paskutinė atnaujinimo data: 2022 03 21 d. 08:52

Susijusios naujienos

Lietuvos oro uostų finansiniai rezultatai: praėjusiais metais suvaldyti pandemijos finansiniai iššūkiai, augimas 2022-aisiais ir planuojamas pelnas 2023 metais
Plačiau
Keliaujantiems lėktuvais – dar mažiau ribojimų: atsisakoma rekomendacijos dėvėti apsaugines veido kaukes oro uostuose ir orlaivių viduje
Plačiau
Balandžio mėnesio Lietuvos oro uostų statistika: Kauno oro uostas jau lenkia prieš pandeminį laikotarpį
Plačiau
Marius Gelžinis: Sovietinis inkliuzas Vilniaus oro uoste: gal jau užteks dvejonių dėl „paveldo apsaugos“?
Plačiau
Atgal
X