Vilniuje dvi dienas (rugsėjo 10-11 d.) vyko Europos aviacijos ekspertų susitikimas, kurio pagrindinė tema – vandenilio panaudojimas oro uostuose ir kitose aviacijos grandyse. Vilniaus oro uosto konferencijų centre susirinkę dešimtys ekspertų dalijosi patirtimi ir diskutavo, kaip vandenilio pramonės raida galėtų paveikti aviacijos sektorių. Dvi dienas Vilniuje vykęs renginys yra tarptautinio projekto „BSR HyAirport“ dalis, projekto partneriai - viso 15 skirtingų oro uostų ir aviacijos sektoriaus organizacijų.

„Ateities sprendimai gali ateiti į praktiką žymiai greičiau nei mes daugeliu atvejų manome, todėl vandenilio technologijų pažangos skatinimas yra svarbi Europos žaliojo kurso dalis. Nuolat sekame ir bendradarbiaudami su partneriais Europoje analizuojame, kaip aviacijoje gali būti pritaikyti naujausi moksliniai atradimai, susiję su vandenilio gamyba, transportavimu ir panaudojimu. Džiaugiamės galėdami suburti aviacijos lyderius dalintis naujausiomis žiniomis ir organizuoti dirbtuves, kuriose sprendžiame realias problemas – nuo galimų teisinių klausimų iki technologinių iššūkių“, – komentuoja Lietuvos oro uostų (LTOU) operacijų departamento vadovas Valdas Stropus.

Nuo teisinių iššūkių iki vandenilio logistikos

Apie 30 ekspertų iš Vokietijos, Švedijos, Lietuvos, Latvijos, Lenkijos ir kitų šalių Vilniaus oro uoste intensyviai dirbo grupėse, nagrinėdami teisinius iššūkius, žaliojo vandenilio tiekimo, talpyklų ir perdirbimo klausimus, galiausiai – šios medžiagos panaudojimą oro uostuose, orlaiviuose ir kitur. Projekto partnerių susitikime buvo pristatyta projekto eiga, aptarti darbo grupių klausimai bei artimiausios gairės. 

LTOU operacijų departamento vadovas V. Stropus atkreipė dėmesį, kad žaliojo vandenilio gamybos vizija Europoje yra tvirtai susieta su atsinaujinančių energijos šaltinių plėtra. Jo teigimu, technologijų raida ir pritaikymas turėtų būti svarbus ir bendrai Lietuvai, neseniai atnaujinusiai savo Nacionalinę energetinės nepriklausomybės strategiją.

Visos ES tikslą transformuoti ekonomiką į modernią, konkurencingą ir neutralaus poveikio klimatui atspindintis scenarijus rodo, kad Lietuva sieks ne tik gaminti žaliąjį vandenilį, bet ir eksportuoti išvestinius vandenilio produktus. Tai, pasak V. Stropaus, atskleidžia strategines ambicijas sukurti technologijų proveržį, prie kurio gali prisidėti ir aviacijos sektorius, aktyviai palaikantis šalies ekonomikos augimą ir pažangą.

Lietuvos oro uostai - aktyvūs projekto dalyviai

Praėjusių metų pabaigoje prasidėjusio projekto „BSR HyAirport" tikslas – ieškoti konkrečių sprendimų, kaip pritaikyti oro uostų infrastruktūrą vandeniliu varomiems orlaiviams ateityje, paruošti oro uostus saugoti, perdirbti ir tiekti žaliąjį vandenilį kaip ateities energijos šaltinį aviacijoje. Iki 2026 metų pabaigos vykstančio projekto biudžetas sudaro 4,8 mln. eurų. Dalis biudžeto investicijų yra numatyta veikloms, kuriose dalyvaus Lietuvos oro uostų ekspertai.

Projekto metu bus sukurta ir tobulinama unikali platforma, skirta bendrai kurti, įgyvendinti ir išbandyti praktinius sprendimus, atliepti bendrus iššūkius ir rasti konkrečius sprendimus vandeniliu varomos aviacijos poreikiams patenkinti.

Paskutinė atnaujinimo data: 2024 09 11 d. 10:04
Atgal
X