Aviacijos specialistai didžiųjų orlaivių kategorijai priskiria lėktuvus, kurių sparnų ilgis (arba sparnų mojis) yra nuo maždaug 40 iki daugiau 60 metrų. Vieni jų gali perskraidinti apie 300 tonų krovinių, kiti – beveik 700 keleivių. Jau pernai Vilniaus oro uostą aplankė 152 didieji orlaiviai, kai 2017 metais tokių lėktuvų buvo tik aštuoni. Šiemet sostinėje jau leidosi 92 tokie lėktuvai, tad metų pabaigoje tikimasi pasiekti rekordą.

 

Planuojama, kad po rekonstrukcijos Vilniaus oro uosto peronas bus dar geriau pritaikytas šiems orlaiviams, kurių aptarnavimas oro uosto viduje yra kompleksinis iššūkis ir reikalauja didesnių tiek darbuotojų, tiek infrastruktūros resursų.

 

Skaičiai augo dešimtimis kartų

 

Pastaraisiais metais didžiųjų lėktuvų skaičiai augo dešimtimis kartų. Vilniaus oro uosto vadovas Dainius Čiuplys pažymi, kad tokių lėktuvų apsilankymas – įvertinimas oro vartams.

 

„Tai, kad per beveik pusę šių metų aptarnavome apie 100 didžiųjų orlaivių, rodo, jog mums patikimas užduotis įvykdome tinkamai ir sklandžiai. Didžiųjų lėktuvų aptarnavimas yra kur kas kompleksiškesnis nei tų, kurie įprastai leidžiasi pas mus, tad svarbu, jog pelnome ir šių oro vežėjų pasitikėjimą“, – teigia D. Čiuplys.

 

Kartas nuo karto Vilniaus oro uoste leidžiasi tolimųjų reisų didieji lėktuvai, vykdantys užsakomuosius skrydžius. Tačiau dažniausiai didelio tipo orlaiviai iš sostinės gabena krovinius. Pernai vien per Vilniaus oro uostą buvo pergabenta 13 tūkst. t krovinių.

 

„Šiemet taip pat jaučiame užsakymų paklausą iš krovinių pervežimo paslaugas teikiančių įmonių, rezultatai neturėtų nusileisti praėjusių metų apimtims. Svarbu suprasti, kad kroviniams naudojami didesni orlaiviai nei keleiviams gabenti, o  šiems orlaiviams reikalingos stovėjimo aikštelės taip pat turi būti didesnės nei įprastos“, – pažymi „Lietuvos oro uostų“ maršrutų plėtros vadovas Justas Rinkevičius.

 

Po rekonstrukcijos – naujos galimybės

 

Nors didelio tipo orlaiviai mūsų šalyje apsilanko vis dažniau, sostinės oro vartų vadovas pastebi, kad jų judėjimas oro uosto viduje galėtų būtų ir dar efektyvesnis, jei perono sąlygos būtų geresnės. Šiuo metu Vilniaus oro uoste didieji lėktuvai aptarnaujami užimant kelias mažesniems orlaiviams skirtas stovėjimo aikšteles.

 

„Dėl to turime labai ribotas galimybes lanksčiai reaguoti į perono operacijų planavimo pokyčius ar orlaivių tvarkaraščių pasikeitimus. Kai buvo statomas esamas Vilniaus oro uosto peronas, nebuvo poreikio įrengti didiesiems orlaiviams skirtų stovėjimo aikštelių. Tačiau šiandien situacija pasikeitė kardinaliai“, – sako D. Čiuplys.

 

Teigiama, kad susidariusį orlaivių stovėjimo aikštelių poreikį pavyks patenkinti įgyvendinus Vilniaus oro uosto rekonstrukciją.

 

Leidžiasi ir „Padangių karalienė“

 

Vilniaus oro uoste besileidžiantys didieji orlaiviai skirtingi ir kiekvienas pasižymi įspūdinga charakteristika. Dažniausiai sostinės oro vartuose apsilanko „Airbus A330-200“, kurio didžiausias operatorius – oro linijos „Turkish Airlines“. Keleivinė tokio orlaivio versija gali sutalpinti net 406 žmones, o krovininis lėktuvas perskraidina iki 70 tonų krovinių.

 

Kitas Vilniaus oro uosto „svečias“ yra lėktuvas „Boeing 747-400“, jis gerai atpažįstamas dėl įspūdingos išvaizdos – antrojo aukšto lėktuvo priekyje. Išskirtinis orlaivis vadinamas „Padangių karaliene“ (angl. Queen of the skies). Jis gali perskraidinti 660 keleivių, jo ilgis – 74 m, o sparnų mojis 64,4 metrų.

 

Sostinės oro vartuose apsilanko ir didieji „Boeing 767-300“ bei „Airbus A340-300“. Pastarojo keliamoji galia 277 tonų. Tokių milžiniškų lėktuvų kaina gali siekti 220 mln. JAV dolerių ar net daugiau.

 

Apie Vilniaus oro uostą

 

Vilniaus oro uostas priklauso Lietuvos oro uostų tinklui, valdančiam trejus oro vartus Vilniuje, Kaune ir Palangoje. Per 2018 m. jie aptarnavo 6,3 mln. keleivių ir 61 tūkst. skrydžių. Vasaros sezono metu iš Lietuvos oro uostų 14 aviakompanijų tiesiogiai skraidina 86 reguliariosiomis kryptimis į 67 miestus 27 šalyse. Tarptautinės oro uostų tarybos (ACI Europe) duomenimis, Lietuvos oro uostai prie Lietuvos BVP prisideda 2,5 proc.

Paskutinė atnaujinimo data: 2020 01 08 d. 13:54

Susijusios naujienos

Prie Lietuvos oro uostų komandos prisijungė naujas finansų vadovas
Plačiau
Laukia pokyčiai Vilniaus oro uosto eismo schemoje: nuo 2024 metų pradžios pradedama parkavimo ir eismo schemos rekonstrukcija
Plačiau
Lietuvos oro uostuose startuos saulės elektrinių parkų plėtra: skelbiamas projektavimo paslaugų viešasis pirkimas
Plačiau
Lietuvos oro uostai modernizuoja savo automobilių parką – persės į elektromobilius
Plačiau
Atgal
X