Rugsėjo 23 dieną oficialiai pristatyta atnaujinta Lietuvos oro uostų (LTOU) veiklos strategija iki 2028 metų, kartu su ja oro uostų atstovai pranešė ir apie Vilniaus oro uosto naujojo išvykimo terminalo statybų pabaigą – likę darbai bus susiję su terminalo viduje esančio įrangos diegimu ir testavimu iki šio terminalo atidarymo, kuris numatytas 2025 metų vasarį.
Strategijoje – dėmesys partnerystėms ir indėliui į šalies ekonomikos augimą
Naujosios LTOU veiklos strategijos pagrindas apima du svarbiausius siekius – tvarių partnerysčių plėtros skatinimą ir indėlio į Lietuvos ekonomiką didinimą.
„Mūsų aviacijos, komerciniams ir instituciniams partneriams siekiame sukurti tokią aplinką, kuri sudarytų sąlygas nuosekliam, tvariam augimui. Didelė dalis siekiamų pokyčių ketverių metų laikotarpyje bus susiję su planuojama oro uostų infrastruktūros plėtra. Norime, kad šios investicijos tiesiogiai darytų įtaką tiek gerėjančiai keleivių patirčiai ir bendroms galimybėms aptarnauti daugiau keleivių, tiek taptų pagrindu verslams plėsti savo veiklos apimtis trijuose tarptautiniuose oro uostuose mūsų šalyje. Artimiausiais metais matysime, kad oro uostų erdvės stipriai keičiasi, o šiame procese mūsų fokusas bus nukreiptas į aukščiausią kokybės kartelę, kurios norime siekti drauge su savo partneriais“, - strategijos siekius komentuoja LTOU vadovas Simonas Bartkus.
Tarp strategiškai svarbių veiklos sričių LTOU išskiria ne tik infrastruktūros plėtrą, bet ir susisiekimo oru kokybės gerinimą, subalansuoto verslo modelio gryninimą, keleivių patirtį, galimų verslo rizikų suvaldymą bei tvarumo principų veikloje užtikrinimą.
LTOU vadovo teigimu, artimiausius kelerius metus didelis dėmesys bus skiriamas skaitmeninei transformacijai, kuri apims tiek keleivių patirtį, efektyvesnį organizacijos valdymą bei daugelį kitų procesų, su kuriais kontaktą turi beveik visi keleiviai oro uoste.
„Jau dabar nemaža dalis procesų oro uostuose yra vis labiau skaitmenizuojami ir automatizuojami, ši proporcija per artimiausią laikotarpį tik didės. Nuo bagažo sistemų automatizavimo, savitarnos galimybių, srautų valdymo iki patikros aviacijos saugume ar papildomų paslaugų užsakymo bei valdymo – daugelyje sričių planuojame esminius pokyčius, kurie mums leis kaupti naujas kompetencijas, todėl šį siekį įvardijame kaip vieną iš svarbių jungiamųjų vardiklių“, - teigia S.Bartkus.
LTOU atstovai pabrėžia, kad naujoje strategijoje užsibrėžtiems siekiams įgyvendinti bus būtina kurti ir palaikyti modernią personalo kompetencijų auginimo sistemą, investuoti į organizacijos vertybių ir kultūros palaikymą.
Detaliau su LTOU veiklos strategija iki 2028 metų galima susipažinti polapyje: https://ltou.lt/lt/apie-lietuvos-oro-uostus/lietuvos-oro-uostu-strategija-iki-2028-m
Baigti išvykimo terminalo statybų darbai
Kartu su naujosios LTOU strategijos pristatymu – paskelbta ir oficiali naujojo išvykimo terminalo Vilniaus oro uoste statybos darbų pabaiga. Paskutinis likęs etapas, kuris truks iki 2025 sausio pabaigos, bus skirtas dar likusių technologijų, fizinės įrangos diegimui ir viso terminalo testavimui (angl.: „Operational Readiness and Airport Transfer (ORAT)“).
„Statybos darbus baigėme maždaug keliomis savaitėmis anksčiau nei buvo planuota. Bene svarbiausias tikslas, kurio siekiame ateinančiame laikotarpyje, yra visų naujųjų sistemų parengimas apkrovoms, kurios naujojo terminalo lauks realiomis veiklos sąlygomis, testuosime visas technologijas tiek atskirai, tiek bendroje sistemoje, kad būtume pasirengę kitąmet vasario pradžioje pradėti eksploatuoti naująjį išvykimo terminalą“, - teigia LTOU vadovas.
Anot S.Bartkaus, baigus išvykimo terminalo testavimą ir jį atidarius keleiviams, lauks kitas Vilniaus oro uosto konversijos etapas. Jo metu bus perplanuotos ir pakeistos senųjų terminalų erdvės, tai leis reikšmingai išplėsti komercinės veiklos apimtis, o keleiviams tai reikš daugiau galimybių gauti įvairesnes paslaugas.
„Planuojame, kad maždaug nuo 2025 metų vidurio pradėsime esamų terminalų konversiją. Kadangi visa išvykimo funkcija jau bus perkelta iš senojo į naująjį terminalą - toliau tęsime oro uosto pokyčius, kurie bus skirti auginti mūsų galimybes suteikti daugiau erdvių komercinėms paslaugoms ir pasiūlyti keleiviams daugiau patogumo”, - sako S.Bartkus.
Anot vadovo, senųjų terminalų konversija truks iki 2026 metų pabaigos. Lygiagrečiai vyks ir naujojo atvykimo terminalo planavimo ir statybos procesas - šis terminalas, planuojama, turėtų startuoti 2028 metų pabaigoje.