Oro uosto naujienos

2014 06 26

Šiandien Vilniaus oro uoste - oro keleivių teisių diena

Ką daryti, jeigu atšaukė ar atidėjo skrydį, atsisakė vežti ar perkėlė į žemesnę klasę? Dingo, atkeliavo apgadintas ar apvogtas bagažas? Atsakymus į šiuos ir daugelį kitų keleiviams kylančių klausimų vartotojų teisės specialistai atsakys šiandien Tarptautiniame Vilniaus oro uoste. Šiandien čia veikia Europos vartotojų centro informacinis punktas.

Oro keleivių teisių diena – jau tradiciniu tapęs vienos dienos renginys Europos Sąjungos oro uostuose, inicijuotas Europos vartotojų centrų tinklo (ECC-Net). Šią dieną didžiąją dalį Europos oro uostų suvienys informatyvi akcija, kurios metu keleiviai bus informuojami apie jų teises keliaujant oru. 2014 m. birželio 26 d. 10.00-14.00 Europos vartotojų centro Lietuvoje atstovai Tarptautiniame Vilniaus oro uoste nemokamai konsultuoja, dalina informacinę medžiagą ir dovanas (kelionės dokumentų dėklus, bagažo etiketes, kelionines pagalvėles) keliaujantiems oro transportu.

Iš visų skundų, gaunamų Europos vartotojų centro Lietuvoje, skundai dėl oro keleivių teisių 2013 m. sudarė 38 proc. Dažniausiai vartotojai skundžiasi dėl skrydžių vėlavimo ar atšaukimo, taip pat dėl problemų, kylančių dėl bagažo. Pavyzdžiui, Lietuvos vartotojas įsigijo lėktuvo bilietus skrydžiui Vilnius-Frankfurtas-Ženeva su Vokietijos oro vežėju. Nuskridęs iki Frankfurto, vartotojas sužinojo, kad turėjęs įvykti skrydis į Ženevą taip ir neįvyks, jis dėl blogų oro sąlygų buvo kelis kartus atidėtas ir atšauktas. Vartotojui buvo paaiškinta, kad vakarinis skrydis greičiausiai irgi bus atšauktas, todėl vartotojui buvo pasiūlyta alternatyva vykti į Ženevą traukiniu. Traukinio bilietą vartotojas įsigijo pats, taip patirdamas papildomų išlaidų. Maža to, dėl atšauktų skrydžių kilusios sumaišties, vartotojas Frankfurte neatgavo savo registruoto bagažo. Bagažas buvo grąžintas tik po 3 dienų, dėl ko jis patyrė dar daugiau išlaidų, įsigijęs būtinojo reikalingumo daiktus. Vartotojas parašė skundą vežėjo internetinėje svetainėje, tačiau jokio atsakymo į jį negavo. Tuomet vartotojas kreipėsi į Europos vartotojų centrą Lietuvoje, kuris, surinkęs visą reikiamą bylos medžiagą, perdavė vartotojo pretenziją Europos vartotojų centrui Vokietijoje (pagal oro vežėjo buveinę). Su Europos vartotojų centrų tinklo pagalba, vartotojui buvo kompensuotos patirtos išlaidos perkant traukinio bilietą bei pusė išlaidų, įsigyjant būtinojo reikalingumo daiktus.

Primename, kad Europos vartotojų centrų tinklas (ECC-Net) sudarytas iš 28 ES valstybių ir Norvegijos bei Islandijos. Tinklas yra dalinai finansuojamas Europos Komisijos Sveikatos ir vartotojų reikalų generalinio direktorato (DG SANCO) ir kiekvienos valstybės narės. Europos vartotojų centras nemokamai padeda Lietuvoje reziduojantiems vartotojams, jei jie įsigijo nekokybišką prekę ar paslaugą kitoje Europos Sąjungos valstybėje narėje bei Norvegijoje ar Islandijoje, ir kitose ES valstybėse narėse bei Norvegijoje ar Islandijoje reziduojantiems vartotojams, įsigijusiems nekokybišką prekę ar paslaugą Lietuvoje. Europos vartotojų centras Lietuvoje: info@ecc.lt, tel. (8-5)265 0368, www.ecc.lt.


Atgal į sąrašą