Oro uosto naujienos




Vilniaus oro uosto orlaivių kilimo ir tūpimo tako (KTT) rekonstrukcija

Nuo 2017 m. liepos 14 d. iki rugpjūčio 17 d. 23:59 val. vyks Vilniaus oro uosto orlaivių kilimo ir tūpimo tako (KTT) rekonstrukcija. 35 vasaros dienas skrydžių sostine taps Kaunas, į kurio oro uostą bus nukreipta dauguma skrydžių.

Svarbiausi faktai:

  • Rekonstrukcijos data: 2017 m. liepos 14 d. – rugpjūčio 17 d. 23:59 val. Trukmė – 35 dienos.
  • Takas rekonstruojamas iš esmės – keičiama senoji danga, sutvirtinamas jo pagrindas, įrengiamos naujos drenažo ir lietaus surinkimo sistemos, rekonstruojama žiburių valdymo sistema.
  • Rekonstrukcijos metu 14 iš 16 reguliariuosius skrydžius vykdančių aviakompanijų planuoja skraidyti iš Kauno oro uosto.
  • Įvertinus visus techninius projekto reikalavimus bei kitas sąlygas, tokias kaip kritulių kiekis, temperatūra, šviesaus paros meto trukmė, buvo pasirinktas optimalus rekonstrukcijos laikas.
  • Atlikus kitų oro uostų, įgyvendinusių panašius projektus, analizę, nustatyta darbų kaina – 25 mln. eurų. Rekonstrukcijos darbų rangovas – latvių bendrovės „ACB“ vadovaujamas įmonių konsorciumas darbus atliks už 19 mln. eurų. Rekonstrukcijos rangovams iškelti aukščiausi darbų kokybės ir reputacijos reikalavimai, siekiant, kad darbai būtų atlikti sklandžiai ir tiksliai. Pagrindinis darbų rangovas – bendrovė „A.C.B“ jau daugiau nei 20 metų reguliariai vykdo darbus Rygos tarptautiniame oro uoste, taip pat dirbo NATO oro uoste Lielvardėje (Latvija).

Kilimo tūpimo tako rekonstrukcijos darbų kalendorius

KAUNO ORO UOSTO POKYČIAI


Siekiant užtikrinti paslaugų kokybę, Kauno oro uoste bus sukurta papildoma infrastruktūra:

  • padidintos jau esamos automobilių stovėjimo aikštelės;
  • įrengtos papildomos aikštelės automobiliams – tiek ilgalaikio, tiek trumpalaikio stovėjimo;
  • atidarytas laikinas išvykimo terminalas su registracijos stalais, aviacijos saugumo patikros postais, Valstybės sienos apsaugos tarnybos ir muitinės zonomis bei laipinimo vartais;
  • atidarytas laikinas keleivių atvykimo terminalas;
  • laikinuose moderniuose terminaluose keleiviams siūlomos kokybiškos maitinimo, prekybos, automobilių nuomos, turizmo ir visuomeninio transporto informacijos paslaugos;
  • skatinamas patogus, greitas ir kokybiškas susisiekimas tarp Vilniaus ir Kauno.

Kauno oro uosto pokyčiai 1

Kauno oro uosto pokyčiai 2

Pagrindiniai klausimai ir atsakymai

Kelionė rekonstrukcijos metu

1. Kada skrydžiai iš Vilniaus persikels į Kauno oro uostą?

Vilniaus oro uoste aviacinė veikla nebus vykdoma nuo liepos 14 d. iki rugpjūčio 17 d. 23:59 val. Suplanuoti skrydžiai perkeliami į Kauno oro uostą.

2. Ar visos aviakompanijos rekonstrukcijos metu perkelia savo skrydžius iš Vilniaus į Kauno oro uostą?

Skrydžių iš Vilniaus į Kauną neperkelia aviakompanijos „Ryanair“ ir „Belavia“.

„Ryanair“ skrydžiai iš Vilniaus nebus vykdomi liepos-rugpjūčio mėnesiais, skrydžiai iš Kauno vyks pagal tvarkaraštį. Aviakompanija „Belavia“ Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijos metu vykdys daugiau skrydžių iš Palangos oro uosto.

3. Kaip pirkti bilietus, jei planuojama kelionė Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijos metu?

Rekomenduojame ieškoti bilietų skrydžiams iš / į Kauno oro uostą.

4. Ar Kaunas sugebės priimti visus norinčius kilti ir leistis lėktuvus?

Taip, Kauno oro uostas ruošiasi padidėsiančiam keleivių srautui – čia įrengti papildomi keleivių atvykimo ir išvykimo terminalai su laikinąja infrastruktūra, padidintos jau esamos ir įrengtos papildomos automobilių stovėjimo aikštelės.

5. Ar rekonstrukcijos metu bus vykdomi skrydžiai iš Vilniaus oro uosto?

2017 m. liepos 14 d. – rugpjūčio 17 d. 23:59 val., dėl rekonstrukcijos darbų, skrydžiai iš Vilniaus oro uosto vykdomi nebus. Skrydžiai perkeliami į Kauno bei Palangos oro uostus.

6. Prieš kiek laiko keleiviams reikėtų atvykti į Kauno oro uostą?

Rekomenduojame atvykti likus 2 val. iki skrydžio.

7. Ar Kauno oro uostas pritaikytas keliauti neįgaliesiems?

Taip, Kauno oro uoste teikiamos paslaugos pagal EB 1107/2006 reglamento reikalavimus bei įrengta reikiama infrastruktūra bei neįgaliesiems pritaikyti tualetai.

Atvykimas į Kauno oro uostą

1. Kaip planuotis kelionę į /iš Kauno, kol Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo takas bus rekonstruojamas?

Kauno oro uostą bus galima pasiekti įprastomis transporto priemonėmis:

  • autobusu – iki Kauno oro uosto iš Vilniaus autobusų stoties kursuoja tiesioginiai tarpmiestiniai „Toks“ ir „Ollex“ kompanijų autobusai;
  • „CityBee“ automobiliu – šalia Kauno oro uosto bus galima palikti Vilniaus ar Kauno mieste išsinuomotą automobilį;
  • traukiniu – į Kauną iš Vilniaus galima vykti ir traukiniu, o išlipus geležinkelio stotyje sulaukti 29 maršruto autobuso, vežančio į Kauno oro uostą.
  • Į Kauno oro uostą taip pat galite vykti nuosavu automobiliu.

Šalia Kauno oro uosto didinamas automobilių stovėjimo vietų skaičius:

  • Ilgalaikio stovėjimo aikštelėje P1 vietų skaičius padidintas iki 358.
  • Naujai įrengtoje ilgalaikio automobilių stovėjimo aikštelėje P3 tilps 1105 automobiliai. Vietą savo automobiliui ilgalaikio stovėjimo aikštelėse rekomenduojame užsirezervuoti iš anksto.
  • Trumpalaikio stovėjimo aikštelėje P2 tilps 345 automobiliai. Pirmos 15 min. šioje aikštelėje – nemokamos.
  • Prie keleivių terminalo įkurta „Kiss and Fly“ zona – galima privažiuoti prie pat terminalo ir ten išleisti atvežamus keleivius. Automobilių stovėjimo aikštelių schemas galite rasti čia.

Susipažinti su automobilių stovėjimo aikštelių įkainiais galite čia.

2. Ar bus papildomų autobusų maršrutų į Kauno oro uostą?

Vežimo paslaugų bendrovė „Ollex“ padidino savo autobusų maršrutų iš Vilniaus ir Klaipėdos į Kauno oro uostą skaičių – maršrutai bus suderinti su skrydžių tvarkaraščiu.

Rekomenduojame keleiviams bilietus įsigyti internetu iš anksto, nes būtent pagal tai, kiek bilietų bus parduota, bendrovė spręs, kokio dydžio ir kiek autobusų išriedės atitinkamu maršrutu. Bilietus jau dabar galite įsigyti „Ollex“ interneto svetainėje.

Vežimo paslaugų bendrovė „Toks“ iš Vilniaus autobusų stoties į Kauno oro uostą ir atgal rekonstrukcijos laikotarpiu vyks ne mažiau kaip šešis kartus per dieną. Keleivių pervežimą vykdys du 2017 m. laidos 19 vietų mikroautobusai su erdviu bagažui skirtu skyriumi. Autobusų važiavimo į ir iš Kauno oro uosto tvarkaraščius bus galima rasti „Toks“ interneto svetainėje.

3. Kur galima rasti išsamią informaciją apie visuomeninį transportą ir kt. vežėjus į/iš Kauno oro uostą?

Rekomendacijas, kaip atvykti į Kauno oro uostą, galima rasti Kauno oro uosto interneto svetainėje.

4. Kur galima palikti nuosavą automobilį Kauno oro uoste?

Kauno oro uoste automobilį galite palikti:

  • Ilgalaikio stovėjimo aikštelėse P1 (358 vietos) ir P3 (1105 vietos). Vietą savo automobiliui ilgalaikio stovėjimo aikštelėse rekomenduojame užsirezervuoti iš anksto.
  • Trumpalaikio stovėjimo aikštelėje P2 (345 vietos). Pirmos 15 min. šioje aikštelėje – nemokamos. Taip pat norėdami išleisti į kelionę išvykstančius keleivius galite pasinaudoti

„Kiss and Fly” zona, kuri įsikūrusi prie pat keleivių terminalo.

Automobilių stovėjimo aikštelių schemas galite rasti čia.

Susipažinti su automobilių stovėjimo aikštelių įkainiais galite čia.

5. Ar galima pasiekti Kauno oro uostą naudojantis „CityBee” paslaugomis?

Taip, galima. Automobilį galite palikti Kauno oro uosto P2 aikštelėje arba „Unipark" aikštelėje.

Apytikslė tokios kelionės ekonominės klasės automobiliu iš Vilniaus į Kauno oro uostą kaina – apie 20 eurų (trukmė – apie 1,5 val., atstumas – apie 120 km). Tikslesnės informacijos galite visą parą teirautis telefonu +370 700 44844 arba rašyti el. laišką adresu info@citybee.lt

Paslaugos Kauno oro uoste

1. Ar oro uoste teikiamas nemokamas WI-FI?

Kauno oro uoste veikia nemokamas belaidis interneto ryšys „Invest Lithuania Free WiFi“. Per dieną savo išmaniaisiais įrenginiais keleiviai gali juo naudotis 6 valandas.

2. Ar galima oro uoste įsigyti SIM paslaugas atvykusiems svečiams?

SIM kortelių galima įsigyti „Narvesen“ prekybos vietose. Rekonstrukcijos metu jos bus A ir B terminaluose.

3. Ar yra galimybė išsikeisti valiutą ar išsigryninti pinigus oro uoste?

Kauno oro uoste nuolatiniame terminale B veikia bankomatas, kuris aptarnauja „Danske banko”, „Šiaulių banko”, „Nordea” ir „Citadelė” klientus. Rekonstrukcijos metu oro uoste veiks „DnB banko” bankomatas.

Nuolatiniame terminale B veikia „Medicinos banko“ valiutos keitykla. Visas šias paslaugas rekonstrukcijos metu keleiviai galės rasti B terminale, laikinajame išvykimo terminale A minėtų paslaugų nebus.

4. Ar oro uoste bus galima rasti rūkomuosius praėjus aviacijos saugumo patikras?

Rūkymo zonas galėsite rasti už aviacijos saugumo patikros laikinajame terminale A bei nuolatinio terminalo B išvykimo salėje šalia tualetų.

5. Ar bus vaistinė Kauno oro uoste?

Vaistinės Kauno oro uoste nebus, tad būtinais medikamentais rekomenduojame pasirūpinti iš anksto. Oro uoste budės greitosios medicinos pagalbos automobilis, kad prireikus, keleiviams būtų suteikta skubi pirmoji pagalba.

6. Ar šalia Kauno oro uosto yra viešbutis?

Šalia Kauno oro uosto veikia viešbutis „AirHotel“. Rezervuotis kambarius iš anksto galite viešbučio interneto svetainėje arba per booking.com sistemą.

7. Kokios paslaugos bus teikiamos verslo keleiviams Kauno oro uoste Vilniaus KTT rekonstrukcijos metu?

Greitosios keleivių patikros paslauga (angl. Fast track) veiks abiejuose išvykimo terminaluose – tiek laikinajame A, skirtame Šengeno keleiviams, tiek nuolatiniame B terminale, skirtame vykstantiems į ne Šengeno zonos šalis.

Taip pat Kauno oro uoste bus įrengtas laikinasis Verslo klubas, į kurį bus galima patekti tiek iš laikino, tiek iš nuolatinio terminalo.

8. Ar oro uoste bus teikiamos turizmo informacijos paslaugos?

Kauno miesto turizmo informacijos centras įsikūręs B terminalo pirmajame aukšte, šalia „Narvesen” prekybos vietos. Rekonstrukcijos metu keleivių lauks centro darbuotojai.

9. Kurioje vietoje Kauno oro uoste veiks pamestų/paliktų daiktų tarnyba, kokiu telefono numeriu skambinti?

Dėl lėktuve paliktų/pamestų daiktų ar prarasto bagažo reikia kreiptis į skrydį aptarnaujančią antžeminio aptarnavimo bendrovę – „Baltic Ground Services (BGS)“ arba „Litcargus“.

Dėl terminale pamestų ar aviacijos augumo patikroje paliktų daiktų reikia kreiptis visą parą veikiančiu klientų aptarnavimo centro numeriu 8 612 444 42, o būnant pačiame oro uoste – kreiptis į aviacijos saugumo patikrą vykdančius darbuotojus.

Darbai Vilniaus oro uoste

1. Kiek laiko truks Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcija?

Rekonstrukcija truks 35 dienas – Vilniaus oro uoste aviacinė veikla nebus vykdoma nuo liepos 14 d. iki rugpjūčio 17 d. 23:59 val.

2. Kiek maksimaliai gali užtrukti Vilniaus oro uosto rekonstrukcijos darbai?

Techniniai duomenys diktuoja poreikį taką uždaryti 35 dienoms. Tai yra pats trumpiausias, koks tik gali būti, laikas tokiam projektui vykdyti.

3. Kodėl pasirinkta rekonstruoti būtent numatytu laikotarpiu, t. y. vasarą, kai daugiausia skrydžių?

Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo taką pasirinkta rekonstruoti 2017 m. liepos 14 d. – rugpjūčio 17 d. 23:59 val. dėl tinkamiausių oro sąlygų bei techninių sprendimų:

  • Sausas oras. 2012–2014 m. kritulių analizė rodo, kad minėtu laikotarpiu statistiškai mažiau lietingų dienų (ne kritulių kiekiu, bet lietingų dienų dažnumu);
  • Aukšta temperatūra (vasaros temperatūra). Prieš pradedant rekonstrukciją būtina atlikti daug paruošiamųjų darbų, kurie gali užtrukti 3-4 mėnesius. Nestabdant įprastos oro uosto veiklos, juos palankiausia vykdyti pavasarį, asfalto klojimą pradedant ne anksčiau kaip vasaros viduryje;
  • Ilgesnė šviesioji paros dalis.

4. Kodėl nepasirinkta tvarkyti tako naktimis, kaip tai daro kiti oro uostai?

Naktimis taką galima būtų tik remontuoti, bet ne rekonstruoti iš pagrindų. Jeigu takas būtų tvarkomas naktimis, tai užimtų kur kas daugiau laiko – iki dvejų metų. Per šį laikotarpį oro linijos privalėtų laikytis itin griežtos laiko kontrolės, nes lėktuvų kilimo ir leidimosi oro uoste laikas turėtų būti apkarpytas tiek vakare, tiek ryte.

Dažnai skraidantiems keleiviams tokia padėtis sukeltų nepatogumų, pavyzdžiui, vėlavimo į skrydžius su persėdimu. Siekiant išvengti tokios situacijos ir ilgalaikių, galimai iki dvejų metų užtruksiančių rekonstrukcijos darbų, Vilniaus oro uosto veikla yra stabdoma trumpesniam, vos 35 dienas užtruksiančiam numatytam laikotarpiui.

5. Kodėl nuspręsta rekonstruoti taką, o ne tvarkyti jo viršutinį sluoksnį?

Nuo paskutinės tako rekonstrukcijos praėjo jau 20 metų, tad dabar rekonstrukcija būtina ne tik dėl efektyvios veiklos vykdymo, bet ir dėl keleivių saugumo. Jeigu dabar būtų remontuojamas tik viršutinis tako sluoksnis, greitai ir vėl reikėtų imtis didesnių darbų, tad rekonstrukcija – geriausias pasirinkimas žvelgiant į ateitį. Lietuvos oro uostai yra viena iš valstybės įvaizdį formuojančių įmonių, todėl savo veiklą privalo orientuoti žvelgdama į tolimesnę perspektyvą.

6. Kokia rekonstrukcija bus vykdoma Vilniaus oro uoste ir kas, konkrečiai, bus daroma jos metu?

Vilniaus oro uoste orlaivių kilimo ir tūpimo takas bus rekonstruojamas iš pagrindų – tiek išorinė, tiek gruntinė tako dalis. Planuojama:

  • pakeisti ir įrengti ~ 100 km elektros kabelių, ~ 168 šulinių;
  • nutiesti inžinerinius elektros, nuotekų ir ryšių tinklus;
  • pagal tarptautinius reikalavimus sutvirtinti žemę aplink taką;
  • senąją danga pakeisti nauja;
  • rekonstruoti žiburių ir jų valdymo sistemas;
  • įrengti drenažo ir lietaus surinkimo sistemas.

Naujienos

2017 03 13

Prieš Vilniaus oro uosto tako rekonstrukciją – italų ir austrų pamokos
Liepos 14 d. prasidėsianti Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcija taps svarbiausiu šių metų įvykiu Lietuvos aviacijos rinkoje. Vis dėlto, pasaulyje tokio tipo darbai nėra retenybė – panašios apimties rekonstrukcijos jau sėkmingai įgyvendintos Milano Bergamo bei šešto pagal dydį Austrijos miesto Klagenfurto oro uostuose. Italų ir austrų patirtis buvo įvertinta ir lietuvių, tad darbai didžiausiame Lietuvos oro uoste vyks pritaikant patarimus, gautus iš užsienio kolegų.

2017 03 07

Lietuvos oro uostai: iš vežėjų tikimės sklandaus susisiekimo tarp Vilniaus ir Kauno oro uosto
Liepos 14 dieną prasidėsianti Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcija Lietuvos aviacijos centru iki rugpjūčio 18 dienos pavers Kauną. Tačiau tam, kad kelionė iki Kauno oro uosto neapkarstų, itin svarbu užtikrinti patogų, reguliarų ir dažną tarpmiestinį susisiekimą. Lietuvos oro uostai šiandien vežimo kompanijoms išplatintame laiške pakvietė aktyviai užsiimti keleivių vežimu į ir iš Kauno oro uosto.

2017 02 22

Pasirašyta sutartis su Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijos rangovais
Lietuvos oro uostai pasirašė Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijos darbų atlikimo sutartį su konkurso nugalėtoju – Latvijos bendrovės „A.C.B.“ vadovaujamu įmonių konsorciumu. Pagrindiniams rekonstrukcijos darbams atlikti rangovas turės 35 dienas – nuo liepos 14 iki rugpjūčio 18 dienos, tačiau paruošiamieji darbai prasidės jau kovą, o visa rekonstrukcija bus baigta rudens pabaigoje.

2017 01 16

Vilniaus oro uosto tako rekonstrukcijos konkursą laimėjo bendrovė „A.C.B.“
Paaiškėjo Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijos konkurso nugalėtojas. Tai bendrovės „A.C.B.“ vadovaujamas įmonių konsorciumas. Nugalėtojas nustatytas įvertinus konkurso dalyvių kvalifikaciją bei jų pasiūlymų atitikimą konkurso sąlygoms.

2017 01 03

Apklausa: apie būsimą Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo tako rekonstrukciją žino daugiau nei pusė šalies gyventojų
Vilniaus oro uostas kruopščiai ruošiasi orlaivių kilimo ir tūpimo tako (KTT) rekonstrukcijai, kuri vyks šių metų vasarą – nuo liepos 14 d. iki rugpjūčio 18 d. Siekiant išsiaiškinti Lietuvos gyventojų žinias ir nuomonę apie projektą, Lietuvos oro uostų užsakymu rinkos tyrimų bendrovė „Spinter“ 2016 m. lapkričio mėnesį atliko gyventojų apklausą*, iš kurios paaiškėjo, kad apie rekonstrukciją žmonės žino, tačiau tik nedidelė dalis jų turi pilną informaciją.